2013. július 9., kedd

VIGYÁZZ, MERT ELVISZ!

Pascal Laugier az igen ellentmondásos Mártírok című filmmel hívta fel magára a figyelmet, amit a francia újhullám egyik zászlóshajójának tartanak. Kemény, ám közel sem tökéletes film volt, ami érdekes témákat feszegetett. Laugier legújabb műve szintén tartogat meglepetéseket és szintén igen kényes témák közt lavírozik.

gy csendes amerikai kisvárosban járunk, ami egykoron virágzott, mára azonban romlott és bizalmatlan lett. Bizonyos időközönként gyerekek tűnnek el és senki nem látja őket többé. A
lakók babonásak és egyTall Mán nevű misztikus lényt „gyanúsítanak" az esetekkel. A helyi orvos, Julié legyint az állításokra egészen addig, míg a saját fia el nem tűnik. A kétség-beesett nő vissza akarja kapni gyermekét.

A The TallMari megtévesztő alkotás. Sokan horrornak aposztrofálják, aminek bár van alapja, mégis messze áll ettől a stílustól. Laugier filmje sokkal inkább thriller és dráma keveréke. A történetről többet nem árulnék
el, de megnyugtatok mindenkit, hogy a lassabb felvezetés után bővelkedünk izgalmakban és fordulatokban egyaránt.



A cselekmény első fele igyekszik felépíteni a Tall Mán pátoszt, amikor pedig először találkozunk vele, egy teljesen új irányt vesz a film. Laugier komplett hülyének nézi a nézőt, de
ezt most nem gúnynak szánom. A történet kétharmadáig nagyjából fogalmunk nincs arról, hogy ez az egész hajcihő igazából miért is jött létre. Kapkodjuk a fejünket és igyekszünk összeilleszteni a kirakós darabjait. A megoldás után pedig kizárt, hogy ne zakatoljon még jódarabig az agyunk a miérteken, hogyanokon.

Sajnos hibákkal is találkozunk. Laugier kicsit túlmisztifikálta az egész összképet, amivel nem az a baj, hogy nem azt kaptam, mint vártam, egyszerűen csak olykor túl következetlen a film és nem akar válaszokkal szolgálni. Logikailag is bele lehet kötni, számos dologra több figyelmet lehetett.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése